Mes esame europiečiai ir žinome, kad kultūra ir kūrybiškumas yra esminiai Europos tapatybės elementai, tačiau galbūt tik nedaugelis iš mūsų žinome, kokie jie svarbūs bendram Europos ekonomikos augimui ir klestėjimui. Ši žinių spraga arba bendras „klaidingas įsitikinimas“ turi neigiamą poveikį, nes seniai jau kultūros ir kūrybos industrijų svarba nesiejama su ekonominiu potencialu, taip pat kūrybiškumu kasdieniame pilietiniame gyvenime.
Sunkesniais laikais, tokiais kaip COVID19 krizė, visi pasikliovėme kūrybiniais ir kultūriniais darbais, kad galėtume išgyventi sunkiausias dienas, nesvarbu, ar literatūra, radijas, muzika, filmai ar televizija buvo mūsų paguoda ir guodėjas. Jie veikia lyg „vilties švyturys“, padedantis įveikti daugelio žmonių ir bendruomenių neviltį. Tačiau, kaip bebūtų, kūrybos ir kultūros sektoriai yra antras labiausiai paveiktas po turizmo vykstančios COVID19 krizės metu.
Visoje Europoje verslumas skatina naujoves, konkurencingumą, darbo vietų kūrimą ir augimą. Tai leidžia naujas novatoriškas idėjas ir koncepcijas paversti sėkmingais verslais ir taip pat gali atskleisti asmeninį individo potencialą. Verslumas kūrybos sektoriuje yra svarbus siekiant užtikrinti tolesnį visuomenės vystymąsi ir yra visos ekonomikos gerovės pagrindas. Be verslumo, kūrybinio ir kultūrinio dialogo skatinimas gali būti plėtojamas kaip pagrindinis vietos ekonomikos vystymosi komponentas.
Kultūros ir kūrybinės industrijos dažnai yra labai priklausomos nuo vietos, susijusios su vietinėmis tradicijomis, todėl yra ypač tinkami kanalai ne tik dalintis vietos energija, bet ir toliau tarnauti bendruomenėms bei prisidėti prie bendruomenės sanglaudos.
Erasmus+ projekto „Making Space 365: Maximising the Potential of Young People through Creative and Cultural Entrepreneurship in the Community“ (liet: Erdvės kūrimas 365: Maksimaliai panaudoti jaunimo potencialą bendruomenėje per kūrybinį ir kultūrinį verslumą” partneriai mano, kad kūrybinių metodų taikymas bendruomenės kontekste, sutelkiant skirtingus sprendimus priimančius asmenis, gali būti naudingas platesnei visuomenei, sukuriant bendras kūrybines erdves ir projektus, kuriuose nagrinėjami bendri visuomenės poreikiai „iš apačios į viršų“. Kaip kūrybinės ir kultūrinės industrijos veikia kaip katalizatorius ir inovacijų variklis, jų metodų ir įrankių naudojimas gali duoti naudos, stiprinančios žmonių ekonomiką. Vietos tarybos ir savivaldybės, kaip daugumos vietinių vyriausybės formų, atlieka pagrindinį vaidmenį, kad suvienytų skirtingus verslumo, kultūros ir kūrybiškumo elementus su jaunimu ir visų lygių sprendimų priėmėjais, kad ištirtų bendros kūrybinės veiklos įgyvendinimo galimybes ir įvairias ekonominės ir socialinės veiklos vienetų, esančių pilietinėje erdvėje.
Erasmus+ „Making Space 365“ projekto metu bus sukurti 4 intelektiniai produktai:
- „Making Space 365“ socialinio, pilietinio ir bendruomeninio ugdymo ir įtraukimo struktūra
- „Making Space 365“ kūrybinių įgūdžių ir verslumo ugdymo jaunimui mokymo programa
- „Making Space 365“ pilietinių veiksmų ir kūrybingo jaunimui renginių vadovas
- „Making Space 365“ kūrybinio kalendorius
Projekto metu yra organizuojami tarptautiniai mokymai, skirti jaunimo lyderiams ir jaunimo darbuotojams, ir kiekvienoje šalyje partnerėje bus surengtas „Making Space 365“ festivalis, skirtas projekto rezultatams viešinti.
„Making Space 365“ išteklių kūrimas – tai įrankiai, kuriomis jaunimas, jaunimo lyderiai, bendruomenės organizacijos ir vietos suinteresuotosios šalys gali sukurti judėjimus siekiant, kad bendruomenės balsas būtų išgirstas. Tai yra dviejų krypčių metodika, ir mes norime padėti visoms bendruomenėms įsitraukti į prasmingesnes, vietiniu mastu svarbias diskusijas, kurios ne tik padidina bendruomenės įsitraukimą į kultūros ir kūrybos sektorius, bet ir į tradicinius pilietinius bei bendruomenės vaidmenis taip pat investuojama į kūrybinius metodus ir dalintis metodais savo pilietinėje ir bendruomeninėje struktūroje.
Kuriant „Making Space 365“ bus sukurti įrankiai, mokymai ir metodai, kurie gali padėti bendruomenėms, jaunimui ir bendruomenių organizacijoms didinti pasididžiavimą ir atsakomybę už tai, kas yra „bendruomenės“ ir „su ja“, o ne tik „skirta“ bendruomenei. „Making Space 365“ modelio poveikis bus ilgalaikis, nes bus sukurtas ilgalaikio įsitraukimo modelis, kuris bus tvarus bei gali būti perkeliamas į kitas veiklos sritis.
Oficialus projekto tinklalapis: www.makingspace365.eu
Projektas Facebook’e: https://www.facebook.com/makingspace365
Jei turite kokių nors klausimų, susijusių su projektu, prašome susisiekti su mumis el. paštu projects@inovacijubiuras.lt